Ekspresowe* kebaby jagnięce

Kiedyś przy naszym stole rozmawialiśmy o tym, że Anglicy często jedzą jagnięcinę z sosem miętowym. Co prawda nie wszyscy byli fanami takiego połączenia, ale w mojej głowie na liście 'do spróbowania' od razu pojawiło się to połączenie.

Kilka miesięcy później przeglądając świeżo kupione 'Kulinarne wyprawy Jamiego', trafiłam na 'Odlotowe kebaby'** (sekcja grecka). Przypomniała mi się tamta rozmowa i od razu wyciągnęłam z lodówki mieloną jagnięcinę, na którą chwilę wcześniej nie miałam pomysłu.


POTRZEBUJESZ:
ok. 0,5kg mielonej jagnięciny - tym razem była to łopatka
2 jajka
1 łyżeczkę suszonej mięty - wykorzystałam zwykłą herbatę ekspresową
1 łyżeczkę suszonego oregano
3 ząbki czosnku, rozgniecione
sól, pieprz czarny
patyczki do szaszłyków - opcjonalnie

JAK ZROBIĆ:
  • jeżeli używasz patyczków, namocz je wcześniej w wodzie - najlepiej godzinę przed smażeniem
  • w misce wymieszaj dokładnie mięso z przyprawami i całymi jajkami, wyrabiaj masę przez kilka minut - gdyby masa wydawała Ci się zbyt rzadka, dosyp odrobinę tartej bułki
  • uformuj podłużne kotleciki i nabij je na patyczki
  • smaż na gorącej patelni grillowej po 2-3 min z każdej strony

Do tego sałata z sosem winegret, świeży wiejski chleb i mamy wspaniały prosty obiad lub kolację.

WSKAZÓWKI:
jeżeli nie jesteś pewna, czy mięso jest właściwie przyprawione, usmaż najpierw próbnego mini kotlecika; dodaj przypraw w razie potrzeby


*'Ekspresowe' w naszym przypadku nie dotyczyło tylko czasu przygotowania tego dania, ale i czasu 'zmiatania' go z talerzy.
**W oryginalnym przepisie 800g wieprzowiny pokrojonej w małe kawałki zamarynowane jest w mieszance zrobionej z 1 łyżki suszonej mięty, 1 łyżki suszonego oregano, soku z 1 cytryny, 100ml oliwy, 2 zmiażdżonych ząbków czosnku, 1 łyżki czerwonego octu winnego, czarnego pieprzu i soli.

Komentarze

Popularne posty